Advanced Web Analytics Certificering - eLearning

450,00 EUR

  • 30 hours
eLearning

Tijdens de Advanced Web Analytics cursus leer je de basisconcepten van analytics en duik je diep in web, social, content en mobile analytics, en hoe je populaire web analytics tools gebruikt die populair zijn in de belangrijkste industriedomeinen. De cursus benadert web analytics vanuit zowel strategisch als praktisch oogpunt en geeft gedetailleerde tips en technieken voor het gebruik van web analytics en andere platforms en tools om het vermogen van uw organisatie om goed geïnformeerde zakelijke beslissingen te nemen te optimaliseren.

Belangrijkste kenmerken

Taal

De cursus en het materiaal zijn in het Engels

Niveau

Beginnervriendelijk

Toegang

1 jaar toegang tot het zelfstudie eLearning platform 24/7

8,5 uur aan videomateriaal

met 30 uur aanbevolen studietijd & oefeningen

Onderwerpen

Onderwerpen over Google Analytics, Data Analytics, Acquisitie, KPI's en Social Analytics

Praktijken

Praktische oefening van Google Analytics, casestudies

Projecten

15 mini-projecten en een praktijkproject aan het einde van de cursus

Geen Examen

Er is geen examen voor de cursus, maar de student ontvangt een certificaat van voltooiing van de training

Hero

Leerresultaten

Aan het einde van de cursus zult u in staat zijn om:

Benut data

Gebruik gegevens uit verschillende bronnen om kwantitatief en kwalitatief onderzoek te doen, en lever bruikbare, op data gebaseerde zakelijke inzichten

Data-analyse

Weet hoe digitale data-analyse belangrijke inzichten biedt voor alle aspecten van de klantlevenscyclus over digitale kanalen

Webanalyse

Begrijp de concepten van webanalyse vanaf de basis tot het beheersen van het analytische domein over digitale kanalen

Uitleggen

Leg webanalyse, sociale analyse, mobiele analyse en inhoudsanalyse uit

Conversie

Begrijp hoe digitale technologie en data-analyse de conversietrechter, klantenbehoud en -werving, CPA, LTV en de klantenbinding beïnvloeden

Gereedschap

Werk met Google Analytics, Google Digital Studio, Klipfolio en Tableau

Cursustijdlijn

Hero
  1. Introductie tot digitale analyse

    Les 1

  2. Bouwstenen

    Les 2

    • Geavanceerde Bouwblokken
    • Bouwstenen - Google Analytics
  3. Fundamenten van digitale analyse

    De 3

    • Digitale Analyse
    • Digitaal Analytics Volwassenheidsmodel
    • Gebruikmakend van het Digital Analytics Volwassenheidsmodel
    • De drie hoofdonderdelen van online analyse
  4. Bedrijfsperspectief

    De 4

    • De klantreis en de verschillende benaderingen
    • Ontwerpen voor overtuiging
    • Bedrijfsdoelen definiëren
    • Kritieke Prestatie-indicatoren
  5. Methodologie - Lean Six Sigma

    De 5

    • Inleiding tot het perspectief van analyse
    • Lean Six Sigma-principes - Definiëren en Meten
    • Lean six sigma principes - Analyseren, Verbeteren en Beheersen
  6. Fundamenten van data-analyse

    Les 6

  7. Analyseperspectief dat inzichten biedt

    De 7

    • Analyseperspectief dat inzichten biedt
    • Nauwkeurigheid of een gevoel van schaal uitdrukken
  8. Mogelijkheden mogelijk maken

    Les 8

    • Tagbeheersysteem
    • Leveranciersselectie
    • Kwalitatieve gegevens
    • Concurrentie-intelligentie en andere hulpmiddelen
  9. Analytics beheren

    Les 9

    • Introductie tot het beheren van analyses
    • RACI-matrix
    • Agile Management
  10. Publiek

    De 10

  11. Overname

    De 11

    • Campagnetracking
    • Google Analytics standaardkanalen
    • Marketingautomatisering en groeihacking
  12. Gedrag

    De 12

    • Gedrag
    • Klantenbinding
  13. Conversies & Onboarding

    Les 13

    • Conversietrechter
    • Experimentatie en testen
    • Conversatiescenario's
    • Bronvermeldingen
  14. Klantenbinding en -uitbreiding

    Les 14

    • Klantenbinding en -uitbreiding
    • Expansiescenario's
  15. Belangenbehartiging

    Les 15

    • Belangenbehartiging
    • Facebook en LinkedIn Inzichten
  16. Privacy en Ethiek

    Les 16

    • Privacy en Ethiek
Cursus webanalyse

Wie zou zich moeten inschrijven voor dit programma?

Er zijn geen specifieke voorwaarden, maar het is handig om te begrijpen:

  • Bedrijfsindicatoren zoals omzet, marges en winstgevendheid
  • Bedrijfsfuncties zoals verkoop, marketing en klantrelaties
  • Populaire zoekmachines
  • Microsoft Office-suite, inclusief Word, Excel en PowerPoint

Online webanalyse implementeerders

Datareporters

Digitale analisten

Digitale marketeers

Studenten in bachelor-/masterprogramma's

Begin nu met de cursus

Statements

Licenties en accreditatie

Advanced Web Analytics Certificeringstraining wordt aangeboden door ILX. AVC promoot deze training op basis van Partner's Agreement en voldoet aan de accreditatie-eisen.

Gelijkheidsbeleid

ILX biedt op dit moment geen testaanpassingen vanwege een handicap of medische aandoening van studenten. Kandidaten worden aangemoedigd om contact op te nemen met AVC voor begeleiding en ondersteuning tijdens het accommodatieproces.

Veelgestelde vragen

Heb je en zakelijke oplossing of LMS-integratie nodig?

Heb je niet de cursus of het programma gevonden dat geschikt zou zijn voor jouw bedrijf? Heb je een LMS-integratie nodig? Neem contact met ons op! Wij zullen met een passende oplossing komen!

;