Advanced Web Analytics Certificering - eLearning
450,00 EUR
- 30 hours
Tijdens de Advanced Web Analytics cursus leer je de basisconcepten van analytics en duik je diep in web, social, content en mobile analytics, en hoe je populaire web analytics tools gebruikt die populair zijn in de belangrijkste industriedomeinen. De cursus benadert web analytics vanuit zowel strategisch als praktisch oogpunt en geeft gedetailleerde tips en technieken voor het gebruik van web analytics en andere platforms en tools om het vermogen van uw organisatie om goed geïnformeerde zakelijke beslissingen te nemen te optimaliseren.
Belangrijkste kenmerken
Taal
De cursus en het materiaal zijn in het Engels
Niveau
Beginnervriendelijk
Toegang
1 jaar toegang tot het zelfstudie eLearning platform 24/7
8,5 uur aan videomateriaal
met 30 uur aanbevolen studietijd & oefeningen
Onderwerpen
Onderwerpen over Google Analytics, Data Analytics, Acquisitie, KPI's en Social Analytics
Praktijken
Praktische oefening van Google Analytics, casestudies
Projecten
15 mini-projecten en een praktijkproject aan het einde van de cursus
Geen Examen
Er is geen examen voor de cursus, maar de student ontvangt een certificaat van voltooiing van de training

Leerresultaten
Aan het einde van de cursus zult u in staat zijn om:
Benut data
Gebruik gegevens uit verschillende bronnen om kwantitatief en kwalitatief onderzoek te doen, en lever bruikbare, op data gebaseerde zakelijke inzichten
Data-analyse
Weet hoe digitale data-analyse belangrijke inzichten biedt voor alle aspecten van de klantlevenscyclus over digitale kanalen
Webanalyse
Begrijp de concepten van webanalyse vanaf de basis tot het beheersen van het analytische domein over digitale kanalen
Uitleggen
Leg webanalyse, sociale analyse, mobiele analyse en inhoudsanalyse uit
Conversie
Begrijp hoe digitale technologie en data-analyse de conversietrechter, klantenbehoud en -werving, CPA, LTV en de klantenbinding beïnvloeden
Gereedschap
Werk met Google Analytics, Google Digital Studio, Klipfolio en Tableau
Cursustijdlijn

Introductie tot digitale analyse
Les 1
Bouwstenen
Les 2
- Geavanceerde Bouwblokken
- Bouwstenen - Google Analytics
Fundamenten van digitale analyse
De 3
- Digitale Analyse
- Digitaal Analytics Volwassenheidsmodel
- Gebruikmakend van het Digital Analytics Volwassenheidsmodel
- De drie hoofdonderdelen van online analyse
Bedrijfsperspectief
De 4
- De klantreis en de verschillende benaderingen
- Ontwerpen voor overtuiging
- Bedrijfsdoelen definiëren
- Kritieke Prestatie-indicatoren
Methodologie - Lean Six Sigma
De 5
- Inleiding tot het perspectief van analyse
- Lean Six Sigma-principes - Definiëren en Meten
- Lean six sigma principes - Analyseren, Verbeteren en Beheersen
Fundamenten van data-analyse
Les 6
Analyseperspectief dat inzichten biedt
De 7
- Analyseperspectief dat inzichten biedt
- Nauwkeurigheid of een gevoel van schaal uitdrukken
Mogelijkheden mogelijk maken
Les 8
- Tagbeheersysteem
- Leveranciersselectie
- Kwalitatieve gegevens
- Concurrentie-intelligentie en andere hulpmiddelen
Analytics beheren
Les 9
- Introductie tot het beheren van analyses
- RACI-matrix
- Agile Management
Publiek
De 10
Overname
De 11
- Campagnetracking
- Google Analytics standaardkanalen
- Marketingautomatisering en groeihacking
Gedrag
De 12
- Gedrag
- Klantenbinding
Conversies & Onboarding
Les 13
- Conversietrechter
- Experimentatie en testen
- Conversatiescenario's
- Bronvermeldingen
Klantenbinding en -uitbreiding
Les 14
- Klantenbinding en -uitbreiding
- Expansiescenario's
Belangenbehartiging
Les 15
- Belangenbehartiging
- Facebook en LinkedIn Inzichten
Privacy en Ethiek
Les 16
- Privacy en Ethiek

Wie zou zich moeten inschrijven voor dit programma?
Er zijn geen specifieke voorwaarden, maar het is handig om te begrijpen:
- Bedrijfsindicatoren zoals omzet, marges en winstgevendheid
- Bedrijfsfuncties zoals verkoop, marketing en klantrelaties
- Populaire zoekmachines
- Microsoft Office-suite, inclusief Word, Excel en PowerPoint
Online webanalyse implementeerders
Datareporters
Digitale analisten
Digitale marketeers
Studenten in bachelor-/masterprogramma's
Statements
Licenties en accreditatie
Advanced Web Analytics Certificeringstraining wordt aangeboden door ILX. AVC promoot deze training op basis van Partner's Agreement en voldoet aan de accreditatie-eisen.
Gelijkheidsbeleid
ILX biedt op dit moment geen testaanpassingen vanwege een handicap of medische aandoening van studenten. Kandidaten worden aangemoedigd om contact op te nemen met AVC voor begeleiding en ondersteuning tijdens het accommodatieproces.
Veelgestelde vragen

Heb je en zakelijke oplossing of LMS-integratie nodig?
Heb je niet de cursus of het programma gevonden dat geschikt zou zijn voor jouw bedrijf? Heb je een LMS-integratie nodig? Neem contact met ons op! Wij zullen met een passende oplossing komen!